BIP

Statut i regulaminy

REGULAMIN WYNAGRADZANIA PRACOWNIKÓW NIEPEDAGOGICZNYCH

STATUT PPP

Pracownicy Poradni

  • Magdalena Bieniak - pedagog, logopeda, nauczyciel mianowany;(urlopowana);
  • Anna Kłobuch - pedagog, socjoterapeuta, nauczyciel dyplomowany;
  • Elżbieta Tyc - logopeda, nauczyciel mianowany;
  • Patrycja Karwan-Makosch - psycholog, nauczyciel dyplomowany; (urlopowana);
  • Aleksandra Jóźwik-Gruszka - pedagog, logopeda, nauczyciel dyplomowany;
  • Justyna Jerczyńska - psycholog, nauczyciel kontraktowy;
  • Magdalena Jeziorna - psycholog, nauczyciel kontraktowy;
  • Ewa Szkudlarek - psycholog, nauczyciel kontraktowy;
  • Justyna Klimecka - pedagog, nauczyciel dyplomowany;
  • Lucyna Trojak-Kempa -psycholog, logopeda, nauczyciel stażysta;
  • Małgorzata Krzywda - logopeda, nauczyciel mianowany.

Pracownicy administracji

  • Irena Grodzka - samodzielny referent
  • Alina Pełczyńska-Nowak - starszy referent

Inspektor Ochrony Danych

  • Adrian Ambrozik

ul. Sienkiewicza 26 63-600 Kępno

Email:

telefon: 510 583 193

Forma organizacyjno-prawna lub Status

  • Organem prowadzącym poradnię jest Powiat Kępiński
  • Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Kurator Oświaty w Poznaniu.
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz.U.2013 r, poz. 199 ze zm.);
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie ramowego statutu publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej (Dz.U. Nr 223, poz. 1869, z pózn. zm.);

Przedmiot działalności i kompetencje:

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kępnie jest poradnią publiczną, udzielającą dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym pomocy logopedycznej, w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, a także rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej związanej z wychowaniem i kształceniem dzieci i młodzieży. Korzystanie z pomocy udzielanej przez poradnię jest dobrowolne i nieodpłatne.

Poradnia udziela pomocy dzieciom i ich rodzicom, uczniom i nauczycielom przedszkoli, szkół i placówek mających siedzibę na terenie Powiatu Kępińskiego.

Zasady udzielania pomocy dzieciom i ich rodzicom zamieszkałym poza terenem działania Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kępnie oraz uczniom i nauczycielom przedszkoli, szkół i placówek nie mających siedziby na terenie działania Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kępnie zostaną określone w porozumieniu zawartym pomiędzy organami prowadzącymi poradnie.

Zasady funkcjonowania:

Cele poradni:

  • wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzie)y
  • pomoc uczniom w wyborze kierunku kształcenia i zawodu
  • udzielanie dzieciom i młodzież)y pomocy psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej, terapeutycznej oraz psychoedukacyjnej
  • udzielanie rodzicom, opiekunom, nauczycielom, wychowawcom pomocy psychologiczno-pedagogicznej zwiazanej z wychowaniem i kształceniem dzieci i młodzieży.

Zadania poradni:

  • wspomaganie rozwoju i efektywności uczenia sie dzieci i młodzieży
  • pomoc w nabywaniu i rozwijaniu umiejetności z zakresu komunikacji społecznej
  • pomaganie rodzicom i nauczycielom w diagnozowaniu i rozwijaniu potencjalnych mo)liwosci oraz mocnych stron uczniów
  • terapia zaburzen rozwojowych i zachowan dysfunkcyjnych
  • wspomaganie wychowawczej funkcji rodziny
  • pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej
  • prowadzenie edukacji prozdrowotnej wsród uczniów, rodziców i nauczycieli
  • profilaktyka uzależnien dzieci i młodzieży
  • udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grup ryzyka.

Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw:

  • Rodzice dziecka lub pełnoletni uczeń, którzy chcą skorzystać z pomocy poradni, powinni złożyć pisemne zgłoszenie w sekretariacie poradni lub nadesłać je pocztą.
  • Termin diagnozy ustala się po dostarczeniu do sekretariatu Poradni wypełnionego przez rodziców lub opiekunów prawnych zgłoszenia (druk do pobrania). Wskazane jest dostarczenie dodatkowych dokumentów pomocnych w diagnozie, np. opinii ze szkoły/przedszkola/placówki, zeszytów szkolnych, prac z języka polskiego, dokumentacji z wcześniejszych badań psychologicznych i pedagogicznych przeprowadzonych w innych poradniach lub gabinetach, dokumentacji lekarskiej (w przypadku dzieci chorych).
  • Badanie psychologiczne i pedagogiczne odbywa się w wyznaczonym wcześniej terminie, o którym powiadamiamy telefonicznie lub przez szkołę, do której uczęszcza uczeń (zgodnie z wskazaniem na zgłoszeniu). Na badania uczeń zgłasza się z rodzicem.
  • W przypadku niemożliwości przybycia dziecka na badania należy jak najszybciej zgłosić w sekretariacie poradni rezygnację z badań w danym terminie (tel. 0627824811; 536409739).
  • W przypadku zgłoszenia na diagnozę zaburzeń dyslektycznych uczeń powinien dostarczyć w dniu badania zeszyty przedmiotowe i dowody pracy nad problemem oraz opinię szkoły, dotyczącą jego trudności w czytaniu lub/i pisaniu (druk do pobrania).
  • Wizyta w Poradni trwa około 3-4 godziny.
  • Po badaniu psycholog i pedagog omawiają z rodzicem wyniki badań i udzielają porady dotyczącej pracy z dzieckiem.
  • Pisemną opinię wydaje się na wniosek rodziców.

Dokumentacja poradni

  • wykaz alfabetyczny dzieci i młodzieży korzystających z pomocy poradni, zawierający numer porządkowy, imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia i adres zamieszkania;
  • rejestr wydanych opinii i rejestr wydanych orzeczeń, zawierający numer porządkowy, o którym mowa w pkt. 1, numer opinii lub orzeczenia oraz datę wydania opinii lub orzeczenia;
  • karty indywidualne klientów zawierające dokumentację badań i podjętych działań;
  • dzienniki indywidualnych zajęć pracowników pedagogicznych Poradni;
  • akta osobowe pracwników;
  • tygodniowy rozkład zajęć pracowników poradni;
  • ewidencja działalności informacyjno-szkoleniowej;
  • rejestr kancelaryjny;
  • protokoły posiedzeń Zespołów Orzekających i zebrań Rady Pedagogiczne;
  • dokumentację ewaluacji wewnętrzej;
  • inną dokumentację wynikającą z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

Redakcja strony: Statut i regulaminyRejestr zmian

Drukuj Liczba odwiedzin: 975

Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl