Status prawny
Pracownicy Poradni
- Magdalena Bieniak - pedagog, logopeda, nauczyciel mianowany;
- Anna Kłobuch - pedagog, socjoterapeuta, nauczyciel dyplomowany;
- Elżbieta Tyc - logopeda, nauczyciel mianowany;
- Agata Drzazga - psycholog, nauczyciel początkujący;
- Aleksandra Jóźwik-Gruszka - pedagog, logopeda, nauczyciel dyplomowany;
- Justyna Jerczyńska - psycholog, nauczyciel kontraktowy;
- Magdalena Jeziorna - psycholog, nauczyciel kontraktowy;
- Ewa Szkudlarek - psycholog, nauczyciel mianowany;
- Justyna Klimecka - pedagog, nauczyciel dyplomowany;
- Lucyna Trojak-Kempa -psycholog, logopeda, nauczyciel kontraktowy;
- Paulina Welke - logopeda, nauczyciel początkujący
Pracownicy administracji
- Alina Jerzyk - starszy referent
- Monika Cieplik - sekretarka
Forma organizacyjno-prawna lub Status
- Organem prowadzącym poradnię jest Powiat Kępiński
- Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Kurator Oświaty w Poznaniu.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz.U.2013 r, poz. 199 ze zm.);
Przedmiot działalności i kompetencje:
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kępnie jest poradnią publiczną, udzielającą dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym pomocy logopedycznej, w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, a także rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej związanej z wychowaniem i kształceniem dzieci i młodzieży. Korzystanie z pomocy udzielanej przez poradnię jest dobrowolne i nieodpłatne.
Poradnia udziela pomocy dzieciom i ich rodzicom, uczniom i nauczycielom przedszkoli, szkół i placówek mających siedzibę na terenie Powiatu Kępińskiego.
Zasady udzielania pomocy dzieciom i ich rodzicom zamieszkałym poza terenem działania Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kępnie oraz uczniom i nauczycielom przedszkoli, szkół i placówek nie mających siedziby na terenie działania Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kępnie zostaną określone w porozumieniu zawartym pomiędzy organami prowadzącymi poradnie.
Zasady funkcjonowania:
Cele poradni:
- wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży
- pomoc uczniom w wyborze kierunku kształcenia i zawodu
- udzielanie dzieciom i młodzież)y pomocy psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej, terapeutycznej oraz psychoedukacyjnej
- udzielanie rodzicom, opiekunom, nauczycielom, wychowawcom pomocy psychologiczno-pedagogicznej zwiazanej z wychowaniem i kształceniem dzieci i młodzieży.
Zadania poradni:
- wspomaganie rozwoju i efektywności uczenia sie dzieci i młodzieży
- pomoc w nabywaniu i rozwijaniu umiejetności z zakresu komunikacji społecznej
- pomaganie rodzicom i nauczycielom w diagnozowaniu i rozwijaniu potencjalnych mo)liwosci oraz mocnych stron uczniów
- terapia zaburzen rozwojowych i zachowan dysfunkcyjnych
- wspomaganie wychowawczej funkcji rodziny
- pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej
- prowadzenie edukacji prozdrowotnej wsród uczniów, rodziców i nauczycieli
- profilaktyka uzależnien dzieci i młodzieży
- udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grup ryzyka.
Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw:
- Rodzice dziecka lub pełnoletni uczeń, którzy chcą skorzystać z pomocy poradni, powinni złożyć pisemne zgłoszenie w sekretariacie poradni lub nadesłać je pocztą.
- Termin diagnozy ustala się po dostarczeniu do sekretariatu Poradni wypełnionego przez rodziców lub opiekunów prawnych zgłoszenia (druk do pobrania). Wskazane jest dostarczenie dodatkowych dokumentów pomocnych w diagnozie, np. opinii ze szkoły/przedszkola/placówki, zeszytów szkolnych, prac z języka polskiego, dokumentacji z wcześniejszych badań psychologicznych i pedagogicznych przeprowadzonych w innych poradniach lub gabinetach, dokumentacji lekarskiej (w przypadku dzieci chorych).
- Badanie psychologiczne i pedagogiczne odbywa się w wyznaczonym wcześniej terminie, o którym powiadamiamy telefonicznie lub przez szkołę, do której uczęszcza uczeń (zgodnie z wskazaniem na zgłoszeniu). Na badania uczeń zgłasza się z rodzicem.
- W przypadku niemożliwości przybycia dziecka na badania należy jak najszybciej zgłosić w sekretariacie poradni rezygnację z badań w danym terminie (tel. 627 824 811; 536 409 739).
- W przypadku zgłoszenia na diagnozę zaburzeń dyslektycznych uczeń powinien dostarczyć w dniu badania zeszyty przedmiotowe i dowody pracy nad problemem oraz opinię szkoły, dotyczącą jego trudności w czytaniu lub/i pisaniu (druk do pobrania).
- Wizyta w Poradni trwa około 3-4 godziny.
- Po badaniu psycholog i pedagog omawiają z rodzicem wyniki badań i udzielają porady dotyczącej pracy z dzieckiem.
- Pisemną opinię wydaje się na wniosek rodziców.
Dokumentacja poradni
- wykaz alfabetyczny dzieci i młodzieży korzystających z pomocy poradni, zawierający numer porządkowy, imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia i adres zamieszkania;
- rejestr wydanych opinii i rejestr wydanych orzeczeń, zawierający numer porządkowy, o którym mowa w pkt. 1, numer opinii lub orzeczenia oraz datę wydania opinii lub orzeczenia;
- karty indywidualne klientów zawierające dokumentację badań i podjętych działań;
- dzienniki indywidualnych zajęć pracowników pedagogicznych Poradni;
- akta osobowe pracwników;
- tygodniowy rozkład zajęć pracowników poradni;
- ewidencja działalności informacyjno-szkoleniowej;
- rejestr kancelaryjny;
- protokoły posiedzeń Zespołów Orzekających i zebrań Rady Pedagogiczne;
- dokumentację ewaluacji wewnętrzej;
- inną dokumentację wynikającą z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- PPP Kępno
- Pierwsza publikacja
- IntraCOM.pl Katowice 2020-12-15 09:02
- Aktualizacja publikacji
- Jerzyk Alina 2022-10-20 15:06
- Wytworzenie publikacji
- Alina Jerzyk 2022-10-20 15:06
- Zatwierdzenie
- Elwira Leśniewicz-Drzazga 2022-10-20 15:06